کاشت ایمپلنت بدون جراحی

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت
کاشت ایمپلنت بدون جراحی یا کاشت 3 واحد ایمپلنت پانچ بدون شکافتن لثه و بدون بخیه
در یک نوبت جراحی توسط دکتر شهرام اسعدی را در فیلم زیر میتوانید مشاهده کنید.

از جمبه دغدغه های بیماران عزیز وجود درد و خونریزی در کاشت ایمپلنت میباشند و خواستار کاشت ایمپلنت بدون جراحی و بدون درد میباشند که در صورت توانایی اجرای پانچ احتمال بروز درد و خونریزی به حداقل میزان ممکن میرسد.

اما تکنیک های جدید ایمپلنت دندان که عموما به دو اصطلاح: پانچ تکنیک (punch Technique) و یا تکنیک بدون شکاف (Flapless Technique) معروف میباشند،

از محبوب ترین روش ها در بین بیماران میباشد که عمل جراحی را بی نیاز از شکاف لثه و بخیه میکند و باعث به حداقل رسیدن درد ایمپلنت دندان میشوند.

در ادامه نگاهی کوتاه به دلیل شکافتن لثه در روش های معمولی می اندازیم تا شما را با دلیل بوجود امدن پانچ تکنیک آشنا کنیم.

و سپس به سراغ افراد واجد شرایط ایمپلنت بدون جراحی میرویم تا با چگونگی و شرایط این عمل نیز آشنا شوید.

 

مزایای ایمپلنت پانچ 

تکنیک پانچ یا کاشت ایمپلنت بدون جراحی مزایایی دارد که بیماران بسیار آنرا دوست دارند.

در ابتدا هیچ گونه بخیه و شکافتن و به طبع آن خونریزی وجود ندارد که همین روش کاشت ایمپلنت بدون جراحی، باعث رضایتمندی بالایی برای بیمار میشود زیرا استرس ناشی از استفاده از تیغ جراحی و یا ترس از بخیه یا خونریزی که خود باعث بروز درد و تورم میشود برای بیمار بسیار کاهش می یابد و مهمتر از همه کاهش زمان کاشت ایمپلنت میباشد و پروسه درمان کاهش مییابد که البته نکته قابل توجه این است که باید ضخامت استخوان دارای میزان مناسبی برای این متد کاشت ایمپلنت بدون جراحی باشد

البته نیاز به مهارت جراح و متخصص درمانگر میباشد و خوشبختانه در مرکز تخصصی ما امکان ارائه این خدمات کاشت ایمپلنت بدون جراحی وجود دار و همچنین به علت بهره گیری از لیزر کم توان در مرکز ما، باعث به حداقل رسیدن طول درمان ایمپلنت و دسترسی زودتر به روکش برای بیماران عزیز میسر میشود. به طور خلاصه:

  • کاهش چشمگیر زمان کلی ایمپلنت
  • بهبودی سریعتر پس از عمل جراحی
  • کاشت چند ایمپلنت به طور همزمان
  • کاهش جلسات مراجعه به پزشک
  • کاهش درد، التهاب
  • کاهش خونریزی

تفاوت کاشت ایمپلنت بدون جراحی و ایمپلنت به همراه شکافتن لثه

تفاوت اصلی روش متداول با روش پانچ تکنیک یا کاشت ایمپلنت بدون جراحی این است که در روش متداول جراحی ،لثه به کمک تیغ جراحی شکافته شده و بعد از کاشت ناحیه مورد نظر بخیه میخورد.

ولی در روش پانچ بدون شکافتن و بدون بهره گیری از تیغ جراحی ایمپلنت کاشت میشود و به تبع آن نیازی به بخیه نمیباشد از مزایای بازر این روش کاهش بروز درد و خونریزی و تورم میباشد و از همه مهمتر زمان جراحی در روش پانچ کوتاهتر از روش معمولی خواهد بود البته باید در نظر داشت این تکنیک به سه عامل وابسته است:

  1. ضخامت مناسب استخوان
  2. ضخامت مناسب بافت لثه
  3. تبحر جراح که از همه موارد مهمتر میباشد

 

کاشت ایمپلنت بدون جراحی

کامل بخوانید: ایمپلنت دندان

دلیل شکافتن لثه برای جراحی ایمپلنت دندان

در ابتدا باید بگوییم که برای کاشت ایمپلنت دندان به دو شرط اساسی نیاز داریم; اولی داشتن استخوان کافی در فک بوده و دومی نیز وجود لثه های سالم میباشد.

برای اینکه پایه ایمپلنت در فک شما به درستی کاشته شود، لازم است تا هم قبل از جراحی ایمپلنت شرایط استخوان فک و لثه شما چک شود و هم در حین عمل از جاگذاری صحیح پایه اطمینان به عمل اید. بر همین اساس در حین جراحی ایمپلنت، لثه از کنار شکاف داده میشود که پزشک متخصص علاوه بر اطمینان از شرایط مطلوب استخوان و لثه، از جایگذاری صحیح پایه ایمپلنت نیز اگاه شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

این سوال یکی از رایج ترین ابهامات بیمارانی میباشد که قصد دارند دندان های خود را با ایمپلنت دندان دوباره به دست بیاورند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال جواب دهیم، باید بگوییم که  اگر متخصص ایمپلنت شما فردی ماهر باشد و با استفاده از تکنیک های روز دنیا ، (نظیر پانچ تکنیک یا ایمپلنت بدون شکافتن لثه) این عمل را برای شما انجام دهد، شما دردی نزدیک به صفر در حین عمل جراحی و دردی بسیار خفیف در طول دوره نقاهت را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان بدون شکافتن لثه یا پانچ تکنیک

حال اگر پزشک متخصص فردی توانمند و مجهز به تکنیک های روز باشد، با بررسی وضعیت لثه و استخوان شما (بدون جراجی) متوجه شرایط دندانی شما میشود. و در صورت وجود وضعیت مطلوب دهانتان، عمل جراحی را بدون شکافتن لثه و به روش پانچ تکنیک انجام میدهد.

فیلم ایمپلنت دندان

چه کسانی مناسب ایمپلنت بدون جراحی میباشند؟

همانطور که قبلا هم گفته شد برای داشتن عمل موفق کاشت ایمپلنت بدون جراحی ، نیازمند شرایط استخوانی و لثه مناسب فرد بیمار هستیم.

لثه ها باید تحلیل نرفته و مستعد عفونت نباشند و همچنین استخوان فک عقب نشینی نکرده باشد. (معمولا بعد از مدتی از کشیدن دندان قسمت خالی استخوان فک دندان عقب نشینی میکند).

بر همین اساس پس از مراجعه به پزشک متخصص، وضعیت دهان شما بررسی شده و در صورت وجود شرایط دندانی مطلوب، در هماهنگی هایی یک الی دو هفته ای کاشت ایمپلنت شما انجام میشود.

و در صورت نداشتن شرایط ذکر شده، پزشک متخصص اقدام به انجام عمل های جانبی جهت زمینه سازی شرایط لثه و استخوان فک میکند.

کاشت ایمپلنت بدون جراحی

به اشتراک گذارید :

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری زمانی است که کلیه مراحل جراحی اعم از، کشیدن دندان ها و تقویت استخوان و جراحی سینوس لیفت باز و پیوند استخوان همزمان

جرم گیری دندان

جرمگیری دندان

جرمگیری دندان یک روش بهداشتی جهت حذف جرم دندان است و قبل از هر چیز بهتر است در مورد جرم و نحوه تشکیل جرم صحبت

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین یکی از درمانهایی است که اخیرا بسیار پر طرفدار میباشد. زیرا بیمارانی با سنین مختلف وجود دارند که به