جراحی با لیزر برای بیماران قلبی

جراحی با لیزر برای بیماران قلبی :

بر اساس پژوهش های آکادمی انجام شده مشخص شده است افرادی که دارای بیماری مزمن لثه هستند بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

در بیماری لثه پلاک روی دندان ها (مملو از باکتری) میباشد و باعث بروز بیماری لثه میشود. این باکتری های در لثه  بیمار(معیوب) از لثه بیرون آمده و وارد جریان خون میشود و میتوان در رگ‌های خونی چسبیده و باعث بروز لخته خون شود. خود آن میتواند فشار خون را افزایش داده و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

عوامل دیگری همچون دیابت و تغذیه ضعیف و کشیدن سیگار بیماری قلبی را افزایش میدهد.

علائم هشدار بیماری لثه شامل تورم لثه ها، خونریزی لثه هنگام مسواک زدن یا نخ زدن و قرمزی لثه می باشد. در این افراد دارای دهان بدبو به‌ همراه بدمزه شدن دهان و شل شدن یا افتادن دندان ها میباشد.

قاعدتا پیشگیری بهتر از درمان میباشد. و با رعایت نکات بهداشتی مانند مسواک زدن و نخ کشیدن و استفاده از دهانشویه ها میتواند ریسک بروز بیماری لثه را بسیار کاهش داد.

عکس قبل و بعد از کاشت 8 واحد ایمپلنت به همراه جراحی سینوس لیفت و تقویت استخوان در یک نوبت جراحی.

جراحی بالیزر برای بیماران قلبی
جراحی کاشت ایمپلنت بالیزر برای بیماران قلبی

جراحی بالیزر برای بیماران قلبی

فیلم کاشت ایمپلنت دندان

فیلم کشیدن دندان و کاشت همزمان ایمپلنت در یک نوبت جراحی، برای بیمار عزیزی که بیماری قلبی و مشکل دیابت داشتند توسط دکتر شهرام اسعدی.

جراحی لثه برای بیماران قلبی

به صورت متداول جراحی لثه با تیغ جراحی انجام میگردد.

به نوبه خود درافراد قلبی به علت مصرف داروهای قلبی به خصوص داروهای رقیق کننده خون ، مانند پلاویکس اسویکس آسپرین و وارفارین دارای محدودیت هایی هستیم.

بیماران زیادی از جراحی لثه با لیزر برای بیماران قلبی سود میبرند. از جمله بیماران قلبی، بیماران با مصرف داروی رقیق کننده خونی و بیماران دیابتی.

مزایای درمانهای دندانپزشکی با لیزر

در متد درمانی لیزر خطر خونریزی دراین افراد کاهش میابد. درواقع لیزر فقط بهره گیری از اشعه نوری به بافت ها میباشد. هیچ گونه فشارو لرزش را بیمار حین درمان حس نمی‌کند.

در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند با این متد خطر بروز خونریزی در آنها کاهش میابد. زیرا لیزر بعد از ایجاد برش عروق خونی را سیل میکند  و به دنبال آن لیزر قابلیت از بین بردن باکتری ها را که باعث عفونت شده اند نیز داراست.

نکته قابل توجه اینکه درمان با لیزر دارای دقت بالا می باشد. در عین حال به علت دقت بالا بافت های ساده را تا حد امکان دست‌نخورده باقی می گذارد.

ضمناً لیزر دندانپزشکی یک انرژی از خود ساطع می کند که هنگام برخورد با بافت باعث ایجاد گرما می شود که در نتیجه باعث از بین رفتن میکروب ها و باکتری های منشأ عفونت بافت لثه  می شود. در نتیجه خطر بروز عفونت بعد از درمان با لیزر بسیار کاهش میابد.

انرژی لیزر همچنین میتواند به بستن رگ های خونی آسیب دیده منجر شود. از مزایای جراحی با لیزر برای بیماران قلبی نیاز به بیحسی حداقلی جهت درمان دندانپزشکی میباشد و ریسک خونریزی  عفونت در این افراد به حداقل میزان خود میرسد.