لیفت لثه

لیفت لثه درمانی است جهت زیبا شدن لبخند.گاهی مشاهده میشود که لثه ها به طور غیر نرمال دندانها را پوشانده است. و یا حین لبخند به علت کوتاه بودن لب بالا و یا حین خنده حجم بالایی از لثه مشاهده میشود که نمایی نازیبا و غیر قابل قبول دارد.

حتی باعث کاهش اعتماد به نفس افراد میشود. زیرا لبخند زیبا از عوامل اصلی زیبایی و اعتماد به نفس است.

این نوع لبخند را لبخند لثه ای یا ( gummy smile ) نیز میگویند که با مشاوره و ارجاع به متخصص لثه میتوان مشکل بیمار را برطرف نمود.

این درمانی است که طی یک جلسه قابل اجرا میباشد و درمان توسط بیحسی موضعی انجام میگردد.

در این مسیر همه میتوان توسط جراحی متداول مشکل را برطرف نمود و هم میتوان با بهره گیری از لیزر این درمان را اجرا کرد.

این جراحی در واقع حجم زیاد لثه را کاهش میدهد که معمولا این حجم بالای لثه باعث ریزتر به نظر آمدن دندانها خواهد شد.

در این جراحی نه تنها ارتفاع لثه کاهش میابد بلکه میتوان خط لثه ها را هم منظم نمود که تاثیر بسزایی در زیبایی لبخند دارد و این درمان توسط متخصص لثه یا پریودنتیست انجام میشود.

لیفت لثه با لیزر

در حالت معمول به کمک تیغ جراحی لثه ها بریده شده و بعد از آن ناحیه بخیه زده میشود. ولی با بهره گیری از لیزر بدون نیاز به تیغ جراحی درمان انجام میشود.

نه تنها خونریزی وجود ندارد بلکه نیاز به بخیه نیز وجود ندارد در بهره گیری از لیزر خطر خونریزی و درد کاهش میابد.

به دنبال آن ما شاهد درد و تورم نیز نمیباشیم و ریسک عفونت نیز بسیار کم میباشد زیرا لیزر به خاطر خاصیت باکتریسیدال یا باکتری کشی باعث از بین رفتن عفونت میشود.

در بعضی از مواقع که شدت لبخند لثه ای بالا باشد نیاز به فرم دادن استخوان نیز میباشد. در بعضی از مواقع آنقدر شدت خنده لثه ای بالا است که بیمار نیاز به جراحی فک و صورت پیدا میکند.

عوارض لیفت لثه

• در صورت درمان نامناسب لیفت لثه امکان برگشت لثه به حالت اولیه وجود دارد.
  • احتمال بروز عفونت و تورم وجود دارد.
  • خطر خونریزی و تورم وجود دارد.
  • امکان حساس شدن دندان بعد از جراحی لیفت لثه وجود دارد.

لیفت لثه درد دارد ؟

معمولا لیفت لثه دارای درد شدید نمیباشد. البته با بهره گیری از لیزر این درد به حداقل میزان خود میرسد.

در صورت بروز درد به کمک تجویز مسکن ها میتوان درد را برطرف نمود.

این نوید را میتوان به بیماران داد که با بهره گیری از لیزر نیاز به آنتی بیوتیک و مسکن به حداقل میزان خود خواهد رسید.

برای بعضی از بیمارانی که حساسیت دارویی دارند ایده آل میباشد.

توصیه دکتر اسعدی در مورد لیفت لثه : به عزیزان توصیه میشود که قبل از انجام این درمان با متخصصین لثه مشاوره و هماهنگی های لازم انجام شود. زیرا عوامل مختلفی باعث بهبود زیبایی لبخند میشود که یکی از این عوامل لثه میباشد . در صورت وجود مشکلات دیگر مانند دندان های نامرتب و یا داشتن لب بلند فک بالا و یا برجسته بودن استخوان فک، جراحی لثه به تنهایی مشکل بیمار را برطرف نخواهد کرد.