جراحی لثه برای روکش

ایمپلنت برای افراد دیابتی

جراحی لثه برای روکش یا جراحی افزایش طول تاج دندان ،

از جمله درمانهایی هست که توسط متخصص لثه انجام میشود.

یکی از فرایندهای جراحی روتین توسط متخصص لثه است که طی این جراحی مقداری از لثه یا استخوان و یا هر دو برداشته میشود تا فضای روکش قابل دسترس تر باشد.

گاهی مشاهده میشود دندانها به علت پوسیدگی عمیق زیر لثه قابل درمان و ترمیم مناسب نمیباشند.

در صورت انجام درمان ترمیم بدون جراحی افزایش طول تاج به علت عدم دسترسی به ناحیه پوسیده عمیق، دندان مجددا در طی درمان دوباره پوسیدگی زیر لثه پیدا میکند.

گاهی مشاهده میشود دندانهایی وجود دارد که به علت حجم بالای تخریب و پوسیدگی بالا ، میزان بالایی از حجم دندان از دست رفته و در این موارد اگر بدون جراحی لثه روکش انجام گردد عوارض مختلفی خواهد داشت.

عوارض جراحی لثه

در ادامه در مورد عوارض جراحی لثه برای روکش صحبت خواهیم کرد.

گاهی برای اینکه دندانپزشک بتواند از روکش گیر زیادی بگیرد ، تلاش میکند که روکش را تا اعماق زیر لثه جا دهد که میتواند یا باعث ایجاد تورم و التهاب لثه شود. زیرا به عنوان عضو خارجی باعث واکنش لثه به آن میشود. و یا احتمال تحلیل استخوان و یا لثه در ناحیه روکش میشود.

حتی به علت کمبود گیر کافی به خاطر تاج کوتاه و ضعیف، روکش می افتد که در این موارد انجام یک جراحی تخصصی توسط متخصص لثه یا پریودنتیست مشاهده میشود.

جراحی لثه باعث میشود حجم بالایی از دندان قابل مشاهده باشد و گیر دندان به تبع آن بهبود پیدا میکند .

جراحی لثه درد دارد ؟

سوالی که گاهی بیماران عزیز میکنند این است که آیا جراحی لثه ای که برای روکش انجام میشود درد دارد؟ ( جراحی لثه درد دارد ؟ )
جواب این است :

• اولا ناحیه جراحی توسط بی حسی موضعی ، بی حس میشود.
  • ثانیا زمان جراحی کوتاه است و بعد از جراحی با توصیه داروی مسکن و دهانشویه دوره نقاهت کوتاه خواهد بود.

نکات مهمی را بیمار باید تا ۲۴ ساعت پس از جراحی رعایت کند

• از استعمال دخانیات و الکل پرهیز شود زیرا باعث بروز درد و خشکی دهان و تورم میشود.
  • از استعمال مایعات داغ و غذای سفت پرهیز شود تا از خونریزی و بروز درد جلوگیری شود .

در ادامه عکس قبل و بعد از جراحی افزایش طول تاج لثه را میتوانید مشاهده کنید.

جراحی لثه برای روکش

جراحی لثه برای روکش با لیزر

خبر خوب برای بیمارانی که دارای مشکلات مختلف مانند مشکلات قلبی ،مشکلات انعقاد خون و یا دارای حساسیت به داروهای مختلف از جمله داروهای بیحسی میباشند این است که:

با بهره گیری از لیزر لثه میتوان مراحل جراحی را بدون استفاده از تیغ جراحی و بدون نیاز به بخیه انجام داد.

در این روش ما شاهد درد حداقلی به همراه عدم خونریزی میباشیم.برای عزیزانی که ترس یا فوبیا و استرس از جراحی دارند بهترین گزینه میباشد.

دکتر شهرام اسعدی با دارا بودن مدرک بورد تخصصی جراحی لثه و کاشت ایمپلنت و مدرک فلوشیپ لیزر از دانشگاه جنوا ایتالیا با داشتن به روزترین دستگاه لیزر جهان و انجام بالغ بر 50 هزار جراحی لثه از سال 1388 تا کنون آماده ارایه ی مشاوره و خدمات تخصصی به شما عزیزان میباشند.

مراقبت های بعد از جراحی لثه

از جمله مراقبت های بعد از جراحی لثه برای روکش این است که بعد از یک هفته روزی ۲ بار دهانشویه غرغره شود و در صورت تجویز دارو طبق برنامه و توصیه متخصص لثه بیمار باید دارو را مصرف کند .

گاهی حساسیت به آب سرد و گرم احساس میشود که معمولا بعد از نصب روکش فروکش میکند.
گاهی کمی احساس لقی و درد با فشار هم ممکن است احساس شود که بعد از مدتی از جراحی این مساله نیز از بین خواهد رفت.

یک نظر

1. با سلام وقت بخیر
    من ۸ روز پیش سه تا از دندون‌های راستم رو جراحی لثه کردم، دیروز بخیه آنها رو کشیدم و دوتا از دندونای سمت چپ رو جراحی کردم برای روکش.
    یکی از دندون‌های سمت راستم که ۸ روز از جراحی‌اش گذشته با فشار (مثلا جویدن غذا یا…) درد میگیره و دردش تا دو سه ساعتی میمونه
    میخواستم بدونم طبیعیه یا نه