زیبایی لثه

زیبایی لثه از عوامل مهم در طرح لبخند زیبا و لبخند هالیوودی میباشد. البته عوامل مختلفی در طرح زیبایی لبخند موثر است از جمله :

• درمانهای ارتودنسی جهت ردیف کردن دندان (در صورت نامرتب بودن دندان)
  • ترمیم های زیبایی از جمله کامپوزیت و همچنین لامینت که طی مراحل لابراتواری آماده میشود
  • تنظیم خط لثه که زیر مجموعه طرح اصلاح لثه است در واقع لثه هایی که فاقد تقارن و تناسب هستند را بهبود می بخشد و لبخند زیبا را به بیمار هدیه میدهد.

جراحی زیبایی لثه

بیماری لثه

از عواملی که باعث نامرتبی سطح لثه می‌شود، بیماریهای لثه می باشد زیرا بیماری لثه در دراز مدت باعث التهاب لثه می شود و این التهاب از عوامل اصلی خونریزی لثه میباشد. و به مرور زمان لثه از حالت نرمال خود که به صورت صورتی رنگ است به سمت قرمز و ارغوانی تغییر رنگ خواهد داد که علاوه بر نشانه ای دال بر بیماری لثه، نمای نازیبایی هم ایجاد خواهد کرد.

در نتیجه شاهد بوی بد دهان و نازیبایی خواهیم بود که در صورت عدم درمان بیماری، به مرور زمان لثه ها دچار تورم یا تحلیل میشود. به دنبال آن شاهد تخریب استخوان حمایت کننده دندان خواهیم بود که به مرور زمان لقی دندان بروز پیدا می‌کند، و این سیکل معیوب بیشتر خواهد شد.

در نتیجه  با لقی دندان، گیر غذایی بیشتر خواهد شد و ریسک پوسیدگی دندان هم افزایش پیدا میکند علاوه بر این تحرک و لقی دندان باعث افزایش تحلیل لثه و یا استخوان خواهد شد. این عوامل  در دراز مدت در صورت عدم پیگیری و درمان، شاهد از دست رفتن دندان خواهیم بود که این تحلیل باعث گسترش در نواحی مختلف فکی و دندانی میشود و درمان بیمار پیچیده تر و سخت تر خواهد شد.

در صورت مراجعه به موقع بیمار به متخصص لثه، طی جراحی لثه و انجام فلپ، در واقع متخصص لثه با کنار زدن لثه و همچنین جرم گیری زیر لثه عامل اصلی التهاب را حذف می کند و بعد از درمان شاهد کاهش و یا بهبود کامل لقی دندان خواهیم بود، همچنین التهاب لثه از بین خواهد رفت. و به دنبال آن شاهد قطع بوی بد دهان و از بین رفتن خونریزی لثه خواهیم بود.

با بهبود و از بین رفتن التهاب لثه، به مرور زمان لثه از حالت ارغوانی یا قرمز به حالت صورتی برمیگردد. البته نکته‌ای که حائز اهمیت است این می باشد که این افراد گاهی علاوه بر داشتن بهداشت ضعیف زمینه ارثی هم ممکن است داشته باشند که خود این امر اهمیت بالایی برای رعایت بهداشت را در این بیماران خاطرنشان می کند.

عکس قبل و بعد از درمان ترکیبی جراحی زیبایی لثه و لیمنت دندان و روکش دندان.

نامرتبی دندان

در موارد دیگر شاهد نامنظم بودن دندان ها هستیم و این نامرتبی دندان بر روی لثه اطراف دندان هم اثر گذار خواهد شد. و علاوه بر ریسک بالای پوسیدگی دندان، احتمال التهاب لثه وجود خواهد داشت.

در بیمارانی که دارای نامرتبی دندان هستند احتمال کاهش رعایت بهداشتی وجود خواهد داشت همچنین شاهد گیر غذایی نیز هستیم که به دنبال آن دندانها دچار پوسیدگی میشوند و با بروز التهاب لثه در دراز مدت شاهد تحلیل لثه و تحلیل استخوان خواهیم بود که بوی بد دهان ایجاد میشود.

ضمناً با مسواک کردن شاهد خونریزی از لثه خواهیم بود که البته با یک درمان ارتودنسی مناسب مشکل بیمار برطرف خواهد شد.

لبخند لثه ای یا لب کوتاه

گاهی شاهد این هستیم که بیمار، بیماری و مشکل لثه ندارد ولی به علت کوتاه بودن لب بالا یا بلند بودن لثه و کوچک بودن اندازه دندان ها ( از لبه دندان تا طوق دندان) لثه آن‌ها بیشتر از حد نرمال نمایان است که این امر میتواند به نا زیبا شدن لبخند منجر شود بیمار با مراجعه به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی و توسط متخصص لثه یا پریودنتیست مشکل خود را حل نمایند.

عکس قبل و بعد از جراحی افزایش طول تاج لثه توسط دکتر شهرام اسعدی .

جلو بودن فک بالا

در مورد جلو بودن فک بالا بسته به مشکل بیمار گاهی نیاز به جراحی فک می باشد و گاهی با درمان ارتودنسی مشکل برطرف میشود که انجام درمان مناسب، طی مشورت با متخصص انجام پذیر خواهد شد و گاهی در صورت عدم درمان ممکن است دندان ها دچار تحلیل شود و لثه دچار بیماری گردد.

زیبایی لبخند و زیبایی لثه

اهمیت مراجعه به متخصص لثه بدین دلیل است که با توجه به آشنایی کامل به موقعیت و شرایط لثه و شرایط استخوان زیر لثه و موقعیت طوق دندان، درمان مناسب را انجام خواهد داد و به دنبال آن ریسک آسیب بی مورد به لثه و استخوان از بین می رود و همینطور از برگشت مجدد لثه به حالت قبلی خود جلوگیری می کند.

مرکز تخصصی دکتر شهرام اسعدی با بهره‌گیری از تجهیزات تخصصی، به‌ خصوص لیزر دایود آماده به ارائه درمان های تخصصی لثه و همچنین تنظیم خط لثه برای بیماران عزیز می باشد.