جراحی لثه برای ایمپلنت

جراحی لثه برای ایمپلنت یکی از اهداف درمانی جهت کاشت ایمپلنت میباشد. در این روش اهداف مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که شامل موارد زیر میباشد.

1. جراحی لثه به منظور حذف بافت بیمار و حذف باکتری از درون بافت لثه است.
  2. جراحی لثه به منظور تقویت بافت استخوان و یا ترمیم بافت استخوان.
  3. پیوند لثه به منظور تقویت بافت لثه و گاهی اوقات جراحی لثه.

ایمپلنت یک روش درمانی جهت جایگزینی دندان های از دست رفته میباشد.

در بعضی از مواقع ممکن است نیاز باشد که قبل از کاشت ایمپلنت، جراحی لثه جهت تقویت لثه و یا بافت استخوانی و یا حذف بافت لثه ی بیمار مورد نیاز باشد. جراحی لثه برای ایمپلنت با روشهای مختلف انجام میشود.

جراحی لثه به منظور حذف پاکت لثه

در این روش هدف حذف پاکت لثه میباشد زیرا در پاکت ایجاد شده شاهد تجمع میکروب ها و باکتری ها هستیم و بعد از این جراحی این تجمع از بین میرود و لثه رو به بهبودی میرود.

جراحی لثه به منظور روکش

گاهی شاهد این هستیم که تاج دندان ارتفاع مناسب جهت روکش را ندارد و در صورتیکه ما بدون درمان های جانبی، روکش را انجام دهیم ممکن است روکش استحکام لازم را نداشته باشد و یا اینکه لثه ی اطراف روکش دچار التهاب و تورم گردد و در بعضی از موارد شاهد تحلیل لثه ی اطراف روکش دندانی هستیم که این امر باعث ایجاد ظاهری نازیبا و غیر قابل قبول میشود.

به همین دلیل در بعضی از موارد نیاز است که جراحی لثه قبل از روکش، جهت بهبود فضای دندانی انجام شود که با این جراحی طول تاج افزایش پیدا کرده و استحکام روکش نیز افرایش پیدا میکند.

در بعضی از موارد شاهد خنده ی لثه ای در بیماران هستیم که در صورتیکه این بیماران عزیز تمایل به کارهای زیبایی از قبیل لمینت یا کامپوزیت دارند، لازم میباشد که قبل از انجام مراحل زیبایی جراحی لثه انجام گردد.

پیوند بافت نرم لثه

در برخی از مواقع شاهد تحلیل لثه و یا ضخامت نامناسب لثه ی اطراف ایمپنت یا اطراف دندان هستیم که لازم میباشد لثه ی مورد نظر تقویت گردد که این امر توسط متخصص لثه انجام میشود.

دکتر شهرام اسعدی با دارا بودن بورد تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت، جهت مشاوره و درمان در خدمت شما بیماران عزیز میباشد.

در ادامه عکس قبل و بعد از کاشت ایمپلنت کل فک بالا و پایین در یک نوبت جراحی را میتوانید مشاهده کنید.

جراحی لثه برای ایمپلنت

جراحی لثه برای ایمپلنت درد دارد

یکی از نگرانیهای بیماران درد بعد از جراحی لثه برای ایمپلنت میباشد، که عوامل مختلفی باعث بروز درد و یا تشدید درد میشود.

باید خاطرنشان کرد مصرف سیگار و الکل و عدم رعایت بهداشت، از عوامل تشدید کننده درد لثه بعد از جراحی ایمپلنت میباشد.

البته تکنیک های جدیدی وجود دارد که این درد را به حداقل برساند. میتوان استفاده از لیزرتراپی و کاشت ایمپلنت بصورت پانچیا تکنیک کاشت بصورت فرش ساکت ( کشیدن همزمان دندان و  کاشت ایمپلنت ) را ذکر کرد.

البته نکته ی مهم این است که جراح لثه و یا جراح ایمپلنت باید مهارت و تجربه ی کافی در خصوص ارائه این تکنیک ها داشته باشد.

هزینه جراحی لثه برای ایمپلنت

عوامل مختلفی بر هزینه جراحی لثه برای ایمپلنت تاثیرگذار میباشد.

در صورتیکه استخوان و یا بافت لثه ی اطراف ایمپلنت دچار ضعف و نقصان باشد، قطعا نیاز به تقویت لثه و استخوان جهت کاشت ایمپلنت خواهیم داشت. این امر باعث افزایش هزینه ها و قیمت جراحی لثه برای ایمپلنت خواهد بود

مشاوره و معاینه به کمک عکس های تخصصی جهت تعیین و تخمین هزیینه منطقی به نظر میرسد.

دکتر شهرام اسعدی با دارا بودن بورد تخصصی جراحی لثه و فلوشیپ لیزر، و با داشتن سابقه ی کاشت بیش از 20 هزار واحد ایمپلنت آماده مشاوره و راهنمایی و ارائه درمان های تخصصی برای بیماران عزیز میباشد.