درد روکش ایمپلنت

درد روکش ایمپلنت گاهی ممکن است تا یک ماه بعد از تحویل گرفتن روکش ایمپلنت ادامه داشته باشد.

روکش دندان یک درمان دندانپزشکی به شمار می آید که می تواند به دلایل مختلف کاربرد داشته باشد. از جمله این موارد میتوان

• زیبایی
    • پر کردن یک یا چند ناحیه بی‌دندانی
    • بازسازی دندان تخریب شده
    • جلوگیری از احتمال شکسته شدن دندان
    • حفاظت از دندانی که عصب کشی شده و بافت زیادی از دندان را از دست داده است را میتوان نام برد.

فیلم کاشت ایمپلنت به روش پانچ ، بدون شکافتن لثه و بدون بخیه و بدون درد و خونریزی در یک نوبت جراحی توسط دکتر شهرام اسعدی .

مدل های مختلف روکش ایمپلنت

1.  تمام فلزی
  2. چینی بر پایه فلز
  3. زیرکونیا
  4. سرامیکی

مشکلات روکش ایمپلنت

با توجه به شرایط داخل دهان و فراخور مسئله مالی یکی از این موارد ذکر شده در بالا برای بیماران انتخاب می شود.

روکش دندانی، بعد از تراش دندان و سپس قالب گیری و طی مراحل لابراتواری تهیه شده، در دهان بیمار به کمک چسب ها و سمان های مخصوص بر روی دندان نصب میشود.

گاهی شاهد این مسئله هستیم که بعد از تحویل روکش بیمار اظهار درد میکند که این درد گاهی در اوایل تحویل روکش بوده و یا در طی زمان بعد از تحویل روکش بیمار را آزار میدهد.

درد روکش ایمپلنت

دلایل درد روکش ایمپلنت

• دندان قروچه یا فشار دندان روی هم که این عامل به مرور زمان نه تنها باعث درد دندان میشود، که گاهی درد مفصلی هم ایجاد می کند. درمان این درد استفاده از محافظ شب یا ( night guard) می باشد.
  •  در صورت بلند بودن روکش، تماس پیش رس درد روکش بروز می کند، که با مراجعه به دندانپزشک و تنظیم ارتفاع روکش مشکل بیمار مرتفع می شود.
  •  عصب کشی ناقص از عوامل ایجاد درد در ناحیه روکش می باشد، که با مراجعه به دندانپزشک و بررسی وضعیت ریشه مشکل شناسایی می شود.

فیلم کشیدن دندان ها و کاشت همزمان ایمپلنت در یک نوبت جراحی در یک نوبت جراحی توسط دکتر شهرام اسعدی .

درد روکش ایمپلنت بعد از گذشت زمان

باز بودن فضای بین دندان یا اصطلاحاً (open contact )

این فضای باز باعث گیر غذایی می شود و به مرور زمان باعث تجمع غذایی التهاب شده، که میتواند، به مرور زمان شاهد تخریب استخوان بین دندان شویم که این التهاب و تخریب باعث درد میشود.

قرار گیری نامناسب روکش دندان

خط تراش نامناسب روکش و قرار گیری نامناسب روکش نسبت به موقعیت لثه، که میتواند این موقعیت لثه را دچار التهاب و درد نماید.

ترکهای داخل دهانی

گاهی این ترک های موجود در دندان نیازمند به تشخیص تخصصی میباشد، زیرا ترکهای ریز گاهی در گرافی هم قابل تشخیص نمی باشند و باعث ایجاد درد و تورم و آبسه میشوند و در صورت بروز این مشکل دندان غیر قابل نگهداری بوده و به ناچار دندان باید خارج گردد.

شل شدن روکش ایمپلنت

گاهی چسب روکش خرد شده که توانایی خود را در ثابت نگه داشتن روکش از دست میدهد، که در این مورد باید روکش خارج شده و بعد از تمیز کردن ناحیه دندان و داخلی روکش، مجدداً روکش با چسب جدید نصب گردد.

در مورد شل شدن روکش باید درمان به سرعت انجام گردد زیرا به مرور زمان تکانهای روکش باعث تحریک لثه شده و باعث التهاب لثه میشود و به دنبال آن شاهد درد و تورم در آن ناحیه هستیم و علاوه بر آن شاهد گیر غذایی و التهاب و ایجاد بوی بد دهان هم هستیم.

در صورت عدم پیگیری به مرور زمان میکروب و باکتری به زیر روکش نفوذ میکند که میتواند باعث پوسیدگی دندان پایه شود و گاهی در گذشت زمان میتواند باعث آسیب جبران ناپذیر به دندان زیر روکش گردد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری زمانی است که کلیه مراحل جراحی اعم از، کشیدن دندان ها و تقویت استخوان و جراحی سینوس لیفت باز و پیوند استخوان همزمان

جرم گیری دندان

جرمگیری دندان