مراقبت های بعد از جراحی لثه

مراقبت های بعد از جراحی لثه نقش مهمی در نتیجه درمان های آن ایفا میکند و بدون رعایت اصول بهداشتی نتیجه درمان ایده آل میسر نخواهد بود.

نکات مراقبت های بعد از جراحی لثه و لیفت لثه

• استفاده از آنتی بیوتیک بعد از جراحی: زیرا مصرف آنتی بیوتیک باعث جلوگیری از عفونت و تورم بعد از جراحی میشود و در صورت بروز عفونت طول دوره درمان افزایش میابد و بیمار باید داروها را در زمان دستور داده شده مصرف نماید و در صورت بروز حساسیت به آنتی بیوتیک و یا عدم تاثیر دارو پزشک خود را در جریان قرار دهد تا در صورت نیاز یا دارو ادامه داده شود و یا آنتی بیوتیک عوض شود.
  • مصرف مسکن ها : مسکن ها در کاهش درد بعد از جراحی موثر هستند از دیگر تاثیرات گروهی از مسکن ها، جلوگیری از تورم میباشد که خود این امر در کاهش درد موثر است
  • استفاده از کمپرس خنک در روز جراحی : استفاده از کمپرس خنک در روز جراحی در جلوگیری از درد و تورم و خونریزی بعد از جراحی موثر است البته باید در نظر داشت که کمپرس خنک فقط در 24 ساعت اول بعد از جراحی باید استفاده شود.
  • استفاده از رژیم غذایی نرم
  • استفاده از دهانشویه ها: در هفته اول بعد از جراحی به علت اینکه هنوز زخم کاملا ترمیم نشده است بافت داخل دهانی مستعد عفونت میباشد و برای جلوگیری از این امر به کمک دهانشویه ها ناحیه مورد نظر تمیز و ضدعفونی میشود که خود این امر در بهبود روند ترمیم موثر میباشد.
  • استفاده از آبنمک ولرم و رقیق از 48 ساعت بعد از جراحی به مدت دو هفته توصیه میشود و نکته ای که باید در نظر داشت، این است که در 24 ساعت اولیه کمپرس خنک باید استفاده شود.
  • استفاده از مسواک در شب اول جراحی توصیه نمیشود.
  • در صورت وجود درد و تورم استفاده از لیزرتراپی توصیه میشود.

مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت

از جمله مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت جهت بدست آوردن نتیجه ایده آل لازم میباشد

• عدم استعمال دخانیات از یک هفته قبل از جراحی تا یک ماه بعد از جراحی
  • پرهیز از مصرف الکل از یک هفته قبل تا یک ماه بعد از جراحی