مراقبت های بعد از جراحی لثه

مراقبت های بعد از جراحی لثه نقش مهمی در نتیجه درمان های آن ایفا میکند و بدون رعایت اصول بهداشتی نتیجه درمان ایده آل میسر نخواهد بود.

نکات مراقبت های بعد از جراحی لثه و لیفت لثه

• استفاده از آنتی بیوتیک بعد از جراحی: زیرا مصرف آنتی بیوتیک باعث جلوگیری از عفونت و تورم بعد از جراحی میشود و در صورت بروز عفونت طول دوره درمان افزایش میابد و بیمار باید داروها را در زمان دستور داده شده مصرف نماید و در صورت بروز حساسیت به آنتی بیوتیک و یا عدم تاثیر دارو پزشک خود را در جریان قرار دهد تا در صورت نیاز یا دارو ادامه داده شود و یا آنتی بیوتیک عوض شود.
  • مصرف مسکن ها : مسکن ها در کاهش درد بعد از جراحی موثر هستند از دیگر تاثیرات گروهی از مسکن ها، جلوگیری از تورم میباشد که خود این امر در کاهش درد موثر است
  • استفاده از کمپرس خنک در روز جراحی : استفاده از کمپرس خنک در روز جراحی در جلوگیری از درد و تورم و خونریزی بعد از جراحی موثر است البته باید در نظر داشت که کمپرس خنک فقط در 24 ساعت اول بعد از جراحی باید استفاده شود.
  • استفاده از رژیم غذایی نرم
  • استفاده از دهانشویه ها: در هفته اول بعد از جراحی به علت اینکه هنوز زخم کاملا ترمیم نشده است بافت داخل دهانی مستعد عفونت میباشد و برای جلوگیری از این امر به کمک دهانشویه ها ناحیه مورد نظر تمیز و ضدعفونی میشود که خود این امر در بهبود روند ترمیم موثر میباشد.
  • استفاده از آبنمک ولرم و رقیق از 48 ساعت بعد از جراحی به مدت دو هفته توصیه میشود و نکته ای که باید در نظر داشت، این است که در 24 ساعت اولیه کمپرس خنک باید استفاده شود.
  • استفاده از مسواک در شب اول جراحی توصیه نمیشود.
  • در صورت وجود درد و تورم استفاده از لیزرتراپی توصیه میشود.

مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت

از جمله مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت جهت بدست آوردن نتیجه ایده آل لازم میباشد

• عدم استعمال دخانیات از یک هفته قبل از جراحی تا یک ماه بعد از جراحی
  • پرهیز از مصرف الکل از یک هفته قبل تا یک ماه بعد از جراحی
  • استفاده از رژیم غذایی نرم به مدت دو هفته بعد از جراحی
  • پرهیز از مصرف مایعات داغ در روز جراحی
  • استفاده از مایعات خنک و آبمیوه های طبیعی در روز جراحی
  • استفاده منظم از آبمیوه ها و پروتئین کافی در سه ماه اول بعد از جراحی

کامپوزیت دندان کج، مراحل کامپوزیت دندان کج

کامپوزیت دندان کج چگونه است؟

کامپوزیت دندان کج یک روش مناسب برای اصلاح فرم دندان های نامرتب است. دندان ها به شکل مؤثری زیبایی افراد را تحت تأثیر قرار می